Friday 23 September 2011

Dua remaja nekad bunuh diri bersama kerana tak tahan dibuli


CHICAGO – Pesta pijamas menjadi hal yang biasa dilakukan para remaja. Namun, dua remaja di Minnesota, Amerika Syarikat (AS), nekad gantung diri ketika melakukan pesta pijamas atas dasar perjanjian bunuh diri.

 Kedua gadis tersebut berusia 14 tahun. Mereka bersahabat dan sering diejek oleh teman-teman mereka di sekolah.Keluarga kedua gadis tersebut merasa bersalah kerana tidak menyedari tanda-tanda bahawa mereka ada masalah.

 Tidak ada seorang pun yang dekat dengan Haylee Fentress dan Paige Moravetz, mengetahui seberapa terpinggirnya mereka. Hingga suatu pagi, ketika ibu Haylee menemukan tubuh lemas mereka dan sebuah catatan bunuh diri.

 “Mungkin seharusnya kami lebih memperhatikan mereka. Mungkin semua orang harus lebih memperhatikan mereka,” ujar sepupu Haylee, Hillary seperti dilapor AFP, Jumaat (22/4/2011).

 Beberapa minggu sebelum kematian mereka, Haylee dikeluarkan dari sekolah kerana berkelahi demi membela Paige yang diganggu teman-temannya.

 Haylee dikhabarkan menulis status di situs jejaring sosial Facebook, “Saya merasa kesepian. Saya harap boleh bersama teman-teman saya lagi.”

 Kedua gadis tersebut meminta keluarga mereka berdoa dan jangan terlalu bersedih dalam catatan yang mereka buat. 

No comments:

Post a Comment