Tuesday 13 September 2011

Cinta Luar Biasa Faezah Dan Heykal





TIADA bicara hati dapat diluahkan aktres dan model terkenal, Faezah Elai, 29, selain menarik nafas lega selepas sah bergelar isteri kepada pengarah drama, Mohamad Heykal Mohd. Hanifah, 38, pada 9 September lalu.
Dewan Kondominium Plantino, Gelugor, Pulau Pinang, menjadi saksi penyatuan dua hati ini di hadapan Jurunikah Kawasan A Timur Laut, Abdullah Yahya kira-kira pukul 3.35 petang.
Seri wajah wanita yang baru bergelar isteri itu dilihat selepas upacara majlis pembatalan air sembahyang selesai dilakukan di hadapan seramai 300 ahli keluarga kedua-dua pasangan terbabit.
Pada majlis pernikahan itu, Faezah Elai menerima mas kahwin sebanyak RM1001 dan 11 dulang hantaran berbalas sembilan.
HEYKAL mengucup dahi Faezah sebaik mereka sah disatukan sebagai suami isteri.


Pasangan tersebut bagaimanapun enggan mendedahkan jumlah sebenar wang hantaran dan dikatakan akan mengumumkannya pada majlis resepsi, 3 Disember nanti di Dewan Bankuet, Kem Tun Abdul Razak, Bukit Gedung manakala Heykal akan mengadakan majlis keesokan harinya, bertempat di Hotel Tanjung Bungah.
Walaupun sebelum ini ceritera cintanya berlagu kencang di persada dunia hiburan tempatan angkara dikatakan menjadi punca runtuhnya gerbang istana Heykal dengan isterinya, namun dia mempunyai pandangan tersendiri dalam menilai kehidupannya sebagai pasangan merpati dua sejoli.

BERDEBAR. Mungkin itu yang dirasakan Faezah sewaktu Heykal melafazkan akad. Mereka sah bergelar suami isteri dengan hanya sekali lafaz.


Pasangan itu yang ditemui sejurus selesai majlis akad nikah tidak dapat menyembunyikan perasaan gembira dan bersyukur untuk menjalani kehidupan berumahtangga.
“Alhamdullillah...saya bersyukur kerana semua yang dirancang berjalan dengan lancar dan sehingga saat ini saya masih tidak menyangka sudah bergelar isteri orang.
“Malah, apa yang saya harapkan agar semua cerita-cerita lama dapat ditutup dan tidak perlu dibangkitkan lagi,” kata anak kelahiran Gelugor itu sejurus selesai majlis akad nikah.
Malah menurut anak sulung daripada tiga adik-beradik itu lagi, keikhlasan cintanya terhadap sang suami adalah berdasarkan hati yang tulus dan niat yang baik.
“Ikatan perkahwinan ini sudah tersurat dan kita sebagai hamba Allah perlu ikuti setiap perintah-Nya. Jodoh dan pertemuan juga diberikan oleh-Nya. Perkahwinan saya dan Heykal juga tiada kaitan dengan spekulasi sebelum ini dan saya tidak mahu aibkan sesiapa malah inginkan kebahagiaan yang berganda dalam rumahtangga kami ini,” jelasnya penuh jujur.
PELAKON ini mahu semua spekulasi lama tentang hubungan mereka dipadam sebaik mereka berkahwin.


Mengenai detik pertemuan cinta mereka mereka katanya, semuanya bermula selepas keluar menonton wayang bersama pada bulan Mac lalu.
Menurutnya, pertemuan yang singkat itu disusuli pula dengan ucapan ‘saya cinta awak’ daripada Heykal dan ianya cukup memberi kesan dalam jiwa sehinggakan berjaya merungkai isi hati kedua-dua pihak.
“Pengenalan antara kami sebagai rakan biasa bermula pada pertengahan tahun lalu sebelum masing-masing meluahkan perasaan cinta. Kami tidak melangsungkan majlis pertunangan tetapi hanya mengadakan majlis merisik pada bulan April lalu sebelum kedua-dua pihak keluarga meletakkan tarikh pernikahan,” ujarnya.
Ditanya tentang keistimewaan Heykal, pelakon yang pernah membintangi drama bersiri La Dolce Amira memberitahu, sikap mengambil berat dan romantis suaminya itu membuatkan hatinya tertawan selain kedua-duanya berasal dari negeri yang sama.

PASANGAN yang bekerja dalam aliran sama ini tidak mempunyai masalah untuk menyokong antara satu sama lain.


Sementara itu, bagi Heykal yang berstatus duda pula berkata, perkahwinan kali keduanya itu diharap memberi lembaran kepada mereka berdua.
“Kami akan lupakan segala perkara yang lalui dan akan menjadikannya sebagai iktibar serta pengajaran dalam mencari kebahagiaan hidup sebagai pasangan suami isteri di masa depan.
“Harap selepas ini tidak timbul lagi perkara-perkara lama dan saya akan melindungi isteri saya serta tidak akan teragak-agak untuk masuk campur dalam apa jua hal yang berlaku terhadapnya,” jelasnya sambil menjeling ke arah isteri Faezah Elai.
Berhubung tentang penerimaan anak-anak Heykal, celah Faezah Elai, dia tidak mempunyai masalah dengan tiga cahaya mata suaminya itu dan akan menerima mereka sebaik mungkin.
Bagaimanapun, pasangan ini belum memutuskan lagi mengenai perancangan lokasi berbulan madu yang dijangka akan dilaksanakan selepas selesai majlis resepsi di kedua-dua belah pihak nanti.
Malah Faezah sendiri memberitahu agenda itu terpaksa ‘dilupakan’ seketika memandangkan jadual kerjanya yang amat padat. Sebelum majlis, dia sibuk dengan penggambaran slot Samarinda, Jiwa dan Lara, kini selepas bernikah pula dia akan menjalani penggambaran filem Tanda Putra Negara di London.
“Alhamdulillah, rezeki berlakon datang mencurah dan walaupun sibuk berlakon, saya akan tetap mendahulukan rumah tangga saya,” ikrarnya.

No comments:

Post a Comment