Saturday 24 September 2011

Budak 3 tahun tertembak diri sendiri kerana menyangka pistol itu alat kawalan Nintendonya


Budak kecil berumur tiga tahun yang tidak sengaja bunuh diri setelah ayah tirinya menyimpan  pistol dekat alat kawalan permainan Nintendo Wiinya. Cheyenne Alexis McKeehan,  menembak dirinya sendiri di perut dengan, pistol kaliber 380, senjata semi-automatik yang dia temukan terletak di atas meja ruang tamu.  Ibunya sedang duduk di komputer hanya beberapa meter darinya sementara adik lelakinya juga berbaring di dekatnya. Penyiasat mengatakan bahawa anak itu mungkin menyangka  senjata itu untuk alat kawalan Wii nintendonya.

Ibunya, Tina Ann Cronberger, 32, mengatakan kepada mereka Cheyenne sering bermain permainan nintendo. Wilson County Sheriff Terry Ashe memperlihatkan dua senjata yang diambil dari rumah,  satu nintendo controller Wii dan satu lagi senjata yang menewaskan Cheyenne. ‘Anda dapat melihat dengan perbandingan senjata mainan dan senjata asli, kecil kemungkinan anak tiga tahun dapat membezakannya, “kata Ashe.

‘Jika Anda memiliki Pistol asli dan juga mainan yang hampir serupa – sebaiknya orang tua mengikatnya dengan lonceng. ‘Tapi sekarang hal ini menjadi sebuah tragedi yang mengerikan.Semalam ada yang cuba masuk kerumahnya sehingga ayah tirinya mengambil senjata, yang biasanya disimpan dalam almari dan pergi untuk menyiasat. Setelah gagal untuk menemukan sesiapa pun, dia meninggalkan pistol di ruang tamu dan pergi tidur semula.

Tak lama kemudian, cheyenne menembak dirinya. Dia dibawa ke hospital, tapi dinyatakan meninggal dalam perjalanan ke hospital. Belum ada keputusan akan proses hukum dari kelalaian otang tuanya tersebut. 

No comments:

Post a Comment