Saturday 24 September 2011

Buaya raksasa berjaya ditangkap di Florida



Masih jelas di ingatan, beberapa minggu lalu, warga di Filipina menangkap buaya raksasa sepanjang 6,4 meter seberat 1075 kg. Kini khabar mengejutkan datang dari benua Amerika,di Florida, seorang mahasiswa berusia 19 tahun, Tim Stroh menangkap buaya 3.7 meter dengan berat 3628 kg.


Ketika itu, Tim memang sedang menikmati kegiatan rutin berburu buaya bersama ayah dan ibunya, Steven dan Rachel, serta keluarga ayahnya, Rusty Griffenberg. Meski buaya tersebut sebesar lima kali lebih berat dari dirinya, namun Tim berhasil menyeret buaya raksasa itu ke darat.


“Aku tidak hanya menyeretnya menggunakan seluruh tenaga di tanganku, tapi aku juga sampai menggunakan seluruh kekuatan kakiku. Ini sangat berat, namun pengalaman ini sangat menyenangkan. Kerana aku berhasil,” ujar Tim bangga.


Lelaki dengan tinggi badan 1,9 meter dan seberat 72,5 kilogram ini tidak pernah menyangka bahawa dia akan menangkap seekor buaya yang tercatat paling besar yang pernah ditemukan di Florida.


Ayah Tim berencana untuk mengawetkan kepala  buaya raksasa tersebut, kerana kepala buaya ini cukup besar, iaitu berukuran 28 inchi x 14 inchi. Sedangkan bahagian-bahagian tubuh buaya yang dagingnya dapat dimakan akan menjadi tanggungan ibun Tim yang siap memasaknya. Namun Tim sebagai penangkap buaya ini, ingin membebaskan kembali buaya raksasa tersebut. – The Sun

No comments:

Post a Comment